Liceului Teoretic „Nicolae Titulescu„ Slatina

NOUTATI


 Colectivul de elevi constituit la nivelul unităţii de învăţământ şi reprezent de grupa de la clasa de arte a profilului de arte vizuale fiind alcătuit din elevii   Alexandru Andreea,  Dumitrescu Dragoș,     Filip Cristina,     Constantin Alina,    Geambașu Gabriel,     Geană Ionuț,       Șandor Andreea,     Manolache Adina,      Mihai Diana,  Olteanu Mădălina, a realizat la clasă, lucrând activitatea de expunere si de promovare a  profilului de arte plastice.  
Astfel am contribuit la îmbunătăţirea activităţii proprii prin utilizarea metodelor interactive de învăţare-predare dar şi prin tehnologia informaţiei şi comunicării (TIC), prin stiluri și experimente de cercetare ştiinţifică realizate prin inovare educaţională, creaţie ştiinţifică, tehnică şi artistică, practic am urmărit dezvoltarea competenţelor-cheie şi profesionale ale colectivului de elevi specifice oricărui tehnician în tehnici artistice.   Întregul proiect urmărește să dezvolte competentele,  deprinderile și priceperile elevilor noștrii, ca rezultatul final să reprezinte și să obțină performața școlară, să prevină eșecul școlar, absenteismul, adică să răspundă la obiectivele planului de dezvoltare instituţională al unităţii noastre de învăţământ.
Obiectivul general al proiectului,  în acord cu planul de dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ este de creştere a eficienţei şi a performanţei în studierea artelor în învățământul preuniversitar și de asemenea  utilizarea tehnologiilor și a tehnicilor moderne în formarea competențelor specifice  actului creativ artistico-plastic, creşterea numărului de elevi participanti la olimpiada şi concursurile de arta plastică și decorativă dar și promovarea imaginii unității școlare în comunitatea locală.

·         Activitatea 1
În această etapă, elevii și-au ales câte o temă de lucru,  identificând astfel o temă în acord cu nivelul de cunoştinţe şi competenţe al fiecăruia, din lista cu teme propusă de profesorul coordonator.
Ca resurse pentru întocmirea acestei liste am consultat  atât albume cât și cărți de specialitate.
Pentru alegerea tematicii, elevii au fost antrenați într-un joc, brainstormingul de idei și astfel identificarea temelor a fost mult mai atractivă lor dar și feedback-ul a fost unul pozitiv.

·         Activitatea 2
În cea de-a doua parte a proiectului fiecare elev a fost atras către o zonă de analiză şi interpretare a tematicii alese, obiectivul aceste activități fiind cel de a identifica nevoile elevilor, atăt cele motrice, făcând referire la priceperile practice ale fiecăruia cât și cele cognitive de consolidare a cunostinţelor referitoare la elementele ce aparțin informațiilor teoretice din istoria artelor și nu numai. În acest sens am apelat la resurse precum calculatorul, albume de artă și manuale școlare de Arte vizuale și Educație plastică.
Rezultatul final a fost de informare, de identificare a nevoilor elevilor și astefl s-au luat măsuri și s-au stabilit reguli și etapele de lucru pentru a putea începe documentarea și realizarea lucrării teoretice.

·         Activitatea 3
 Documentarea în sine a reprezentat una din cele mai elaboroase etape de lucru în acest proiect, elevii au căutat și navigat pe internet pentru a căuta surse de inspirație, utilizând resurse precum calculatorul sau videoproiectorul, însă am utilizat și suportul tipărit al albumelor de artă, al  cărților de specialitate și al  manualor școlare.Astef elevii, au citit și au dobândit noi cunoștințe putând astfel să-și formeze idei proprii și să întocmească vbaza teoretică a lucrarilor teoretice. Tocmai aceste lucrări au reprezentat baza și punctul către realizarea prin  priceperi, deprinderi, metode și tehnici de învațare  de tip TIC, care să le faciliteze o documentare eficientă. La finalul acestei etape, 80% dintre elevi  s-au identificat ca utilizând surse de informare în sistemele multimedia- internet și  doar 20% din elevi utilizează metode de învățare tradițională, manuale și alte cărți de specialitate.

·         Activitatea 4
 Etapa practică a început să deruleze în momentul în care lucrarea teoretică a fost definitivată, astfel prin metode și tehnici noi de lucru elevii au putut să-și simuleze abilitățile și depriderile lor practice prin dezvoltarea competentelor de utilizarea a unor tehnici de lucru specifice actului creativ artistico-plastic.
Fiecre dintre elevi și-a ales câte o tehnică de lucru specifică nivelului său de lucru, având ca resurse  șevaletul, materiale și intrumente specifice tematicii abordate:
1.       Alexandru Andreea – tehnică grafică : tușuri și laviuri;
2.       Dumitrescu Dragoș – tehnică grafică : grafic liner;
3.       Filip Cristina- tehnică mixtă: acrilice, materiale nonconvenționale;
4.       Constantin Alina- tehnică grafică: ilustrație caligrafică- instalație;
5.       Geambașu Gabriel – tehnică grafică : creion, cărbune grafic;
6.       Geană Ionuț – tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
7.       Șandor Andreea– tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
8.       Manolache Adina– tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
9.       Mihai Diana – tehnică pictură: acrilice;
10.   Olteanu Mădălina – tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
Astefl, elevii au ales 70% să utilizează tehnici clasice, tradiționale artelor plastice și decorative
30% din elevi realizeză instalații/machete  nonconvenționale. Această etapă s-a desfășurat normal, elevii avănd subiecte interactive, tehnici inovative urmând astfel dezvoltarea competențelor,  a deprinderilor și a priceperilor elevilor noștrii, ca rezultat al performaței școlare,a prevenției eșecului școlar și  a absenteismului școlar.

·         Activitatea 5
Poate cea mai plăcută și mai emoționantă parte a proiectului este cea de-a cincea și anume expoziția, fiind cea care ajută la analiza și interpretarea rezultatelor de performaţă a elevilor clasei a XII-a Arte față de comunitatea locală.
Diseminarea acetei etape s-a realizat prin discuții libere, feedback-ul fiind unul pozitiv, dar și prin articolele din presa locală care relatează experiența acestei expoziții. 





































Niciun comentariu:

luni, 2 octombrie 2017


 Colectivul de elevi constituit la nivelul unităţii de învăţământ şi reprezent de grupa de la clasa de arte a profilului de arte vizuale fiind alcătuit din elevii   Alexandru Andreea,  Dumitrescu Dragoș,     Filip Cristina,     Constantin Alina,    Geambașu Gabriel,     Geană Ionuț,       Șandor Andreea,     Manolache Adina,      Mihai Diana,  Olteanu Mădălina, a realizat la clasă, lucrând activitatea de expunere si de promovare a  profilului de arte plastice.  
Astfel am contribuit la îmbunătăţirea activităţii proprii prin utilizarea metodelor interactive de învăţare-predare dar şi prin tehnologia informaţiei şi comunicării (TIC), prin stiluri și experimente de cercetare ştiinţifică realizate prin inovare educaţională, creaţie ştiinţifică, tehnică şi artistică, practic am urmărit dezvoltarea competenţelor-cheie şi profesionale ale colectivului de elevi specifice oricărui tehnician în tehnici artistice.   Întregul proiect urmărește să dezvolte competentele,  deprinderile și priceperile elevilor noștrii, ca rezultatul final să reprezinte și să obțină performața școlară, să prevină eșecul școlar, absenteismul, adică să răspundă la obiectivele planului de dezvoltare instituţională al unităţii noastre de învăţământ.
Obiectivul general al proiectului,  în acord cu planul de dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ este de creştere a eficienţei şi a performanţei în studierea artelor în învățământul preuniversitar și de asemenea  utilizarea tehnologiilor și a tehnicilor moderne în formarea competențelor specifice  actului creativ artistico-plastic, creşterea numărului de elevi participanti la olimpiada şi concursurile de arta plastică și decorativă dar și promovarea imaginii unității școlare în comunitatea locală.

·         Activitatea 1
În această etapă, elevii și-au ales câte o temă de lucru,  identificând astfel o temă în acord cu nivelul de cunoştinţe şi competenţe al fiecăruia, din lista cu teme propusă de profesorul coordonator.
Ca resurse pentru întocmirea acestei liste am consultat  atât albume cât și cărți de specialitate.
Pentru alegerea tematicii, elevii au fost antrenați într-un joc, brainstormingul de idei și astfel identificarea temelor a fost mult mai atractivă lor dar și feedback-ul a fost unul pozitiv.

·         Activitatea 2
În cea de-a doua parte a proiectului fiecare elev a fost atras către o zonă de analiză şi interpretare a tematicii alese, obiectivul aceste activități fiind cel de a identifica nevoile elevilor, atăt cele motrice, făcând referire la priceperile practice ale fiecăruia cât și cele cognitive de consolidare a cunostinţelor referitoare la elementele ce aparțin informațiilor teoretice din istoria artelor și nu numai. În acest sens am apelat la resurse precum calculatorul, albume de artă și manuale școlare de Arte vizuale și Educație plastică.
Rezultatul final a fost de informare, de identificare a nevoilor elevilor și astefl s-au luat măsuri și s-au stabilit reguli și etapele de lucru pentru a putea începe documentarea și realizarea lucrării teoretice.

·         Activitatea 3
 Documentarea în sine a reprezentat una din cele mai elaboroase etape de lucru în acest proiect, elevii au căutat și navigat pe internet pentru a căuta surse de inspirație, utilizând resurse precum calculatorul sau videoproiectorul, însă am utilizat și suportul tipărit al albumelor de artă, al  cărților de specialitate și al  manualor școlare.Astef elevii, au citit și au dobândit noi cunoștințe putând astfel să-și formeze idei proprii și să întocmească vbaza teoretică a lucrarilor teoretice. Tocmai aceste lucrări au reprezentat baza și punctul către realizarea prin  priceperi, deprinderi, metode și tehnici de învațare  de tip TIC, care să le faciliteze o documentare eficientă. La finalul acestei etape, 80% dintre elevi  s-au identificat ca utilizând surse de informare în sistemele multimedia- internet și  doar 20% din elevi utilizează metode de învățare tradițională, manuale și alte cărți de specialitate.

·         Activitatea 4
 Etapa practică a început să deruleze în momentul în care lucrarea teoretică a fost definitivată, astfel prin metode și tehnici noi de lucru elevii au putut să-și simuleze abilitățile și depriderile lor practice prin dezvoltarea competentelor de utilizarea a unor tehnici de lucru specifice actului creativ artistico-plastic.
Fiecre dintre elevi și-a ales câte o tehnică de lucru specifică nivelului său de lucru, având ca resurse  șevaletul, materiale și intrumente specifice tematicii abordate:
1.       Alexandru Andreea – tehnică grafică : tușuri și laviuri;
2.       Dumitrescu Dragoș – tehnică grafică : grafic liner;
3.       Filip Cristina- tehnică mixtă: acrilice, materiale nonconvenționale;
4.       Constantin Alina- tehnică grafică: ilustrație caligrafică- instalație;
5.       Geambașu Gabriel – tehnică grafică : creion, cărbune grafic;
6.       Geană Ionuț – tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
7.       Șandor Andreea– tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
8.       Manolache Adina– tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
9.       Mihai Diana – tehnică pictură: acrilice;
10.   Olteanu Mădălina – tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
Astefl, elevii au ales 70% să utilizează tehnici clasice, tradiționale artelor plastice și decorative
30% din elevi realizeză instalații/machete  nonconvenționale. Această etapă s-a desfășurat normal, elevii avănd subiecte interactive, tehnici inovative urmând astfel dezvoltarea competențelor,  a deprinderilor și a priceperilor elevilor noștrii, ca rezultat al performaței școlare,a prevenției eșecului școlar și  a absenteismului școlar.

·         Activitatea 5
Poate cea mai plăcută și mai emoționantă parte a proiectului este cea de-a cincea și anume expoziția, fiind cea care ajută la analiza și interpretarea rezultatelor de performaţă a elevilor clasei a XII-a Arte față de comunitatea locală.
Diseminarea acetei etape s-a realizat prin discuții libere, feedback-ul fiind unul pozitiv, dar și prin articolele din presa locală care relatează experiența acestei expoziții. 





































Niciun comentariu:

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib