Colectivul de elevi constituit la nivelul unităţii de învăţământ şi reprezent de grupa de la
clasa de arte a profilului de arte vizuale fiind alcătuit din elevii Alexandru
Andreea, Dumitrescu
Dragoș, Filip
Cristina, Constantin
Alina, Geambașu
Gabriel, Geană
Ionuț, Șandor
Andreea, Manolache
Adina, Mihai
Diana, Olteanu
Mădălina, a realizat la clasă, lucrând activitatea de expunere si de promovare a profilului de arte plastice.
Astfel am contribuit la îmbunătăţirea
activităţii proprii prin utilizarea metodelor interactive de învăţare-predare dar
şi prin tehnologia informaţiei şi comunicării (TIC), prin stiluri și
experimente de cercetare ştiinţifică realizate prin inovare educaţională,
creaţie ştiinţifică, tehnică şi artistică, practic am urmărit dezvoltarea
competenţelor-cheie şi profesionale ale colectivului de elevi specifice
oricărui tehnician în tehnici artistice. Întregul proiect urmărește să dezvolte
competentele, deprinderile și
priceperile elevilor noștrii, ca rezultatul final să reprezinte și să obțină
performața școlară, să prevină eșecul școlar, absenteismul, adică să răspundă
la obiectivele planului de dezvoltare instituţională al unităţii noastre de
învăţământ.
Obiectivul general al
proiectului, în acord cu planul de
dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ este de creştere a
eficienţei şi a performanţei în studierea artelor în învățământul
preuniversitar și de asemenea utilizarea
tehnologiilor și a tehnicilor moderne în formarea competențelor specifice actului creativ artistico-plastic, creşterea
numărului de elevi participanti la olimpiada şi concursurile de arta plastică
și decorativă dar și promovarea imaginii unității școlare în comunitatea
locală.
·
Activitatea 1
În
această etapă, elevii și-au ales câte o temă de lucru, identificând astfel o temă în acord cu nivelul
de cunoştinţe şi competenţe al fiecăruia, din lista cu teme propusă de
profesorul coordonator.
Ca
resurse pentru întocmirea acestei liste am consultat atât albume cât și cărți de specialitate.
Pentru
alegerea tematicii, elevii au fost antrenați într-un joc, brainstormingul de
idei și astfel identificarea temelor a fost mult mai atractivă lor dar și feedback-ul
a fost unul pozitiv.
·
Activitatea 2
În
cea de-a doua parte a proiectului fiecare elev a fost atras către o zonă de analiză
şi interpretare a tematicii alese, obiectivul aceste activități fiind cel de a identifica
nevoile elevilor, atăt cele motrice, făcând referire la priceperile practice
ale fiecăruia cât și cele cognitive de consolidare a cunostinţelor referitoare
la elementele ce aparțin informațiilor teoretice din istoria artelor și nu
numai. În acest sens am apelat la resurse precum calculatorul, albume de artă
și manuale școlare de Arte vizuale și Educație plastică.
Rezultatul
final a fost de informare, de identificare a nevoilor elevilor și astefl s-au
luat măsuri și s-au stabilit reguli și etapele de lucru pentru a putea începe
documentarea și realizarea lucrării teoretice.
·
Activitatea 3
Documentarea în sine a reprezentat una din
cele mai elaboroase etape de lucru în acest proiect, elevii au căutat și
navigat pe internet pentru a căuta surse de inspirație, utilizând resurse
precum calculatorul sau videoproiectorul, însă am utilizat și suportul tipărit
al albumelor de artă, al cărților de
specialitate și al manualor școlare.Astef
elevii, au citit și au dobândit noi cunoștințe putând astfel să-și formeze idei
proprii și să întocmească vbaza teoretică a lucrarilor teoretice. Tocmai aceste
lucrări au reprezentat baza și punctul către realizarea prin priceperi, deprinderi, metode și tehnici de
învațare de tip TIC, care să le faciliteze
o documentare eficientă. La finalul acestei etape, 80% dintre elevi s-au identificat ca utilizând surse de
informare în sistemele multimedia- internet și doar 20% din elevi utilizează metode de
învățare tradițională, manuale și alte cărți de specialitate.
·
Activitatea 4
Etapa practică a început să deruleze în
momentul în care lucrarea teoretică a fost definitivată, astfel prin metode și
tehnici noi de lucru elevii au putut să-și simuleze abilitățile și depriderile
lor practice prin dezvoltarea competentelor de utilizarea a unor tehnici de
lucru specifice actului creativ artistico-plastic.
Fiecre
dintre elevi și-a ales câte o tehnică de lucru specifică nivelului său de
lucru, având ca resurse șevaletul,
materiale și intrumente specifice tematicii abordate:
1. Alexandru
Andreea – tehnică grafică : tușuri și laviuri;
2. Dumitrescu
Dragoș – tehnică grafică : grafic liner;
3. Filip
Cristina- tehnică mixtă: acrilice, materiale nonconvenționale;
4. Constantin
Alina- tehnică grafică: ilustrație caligrafică- instalație;
5. Geambașu
Gabriel – tehnică grafică : creion, cărbune grafic;
6. Geană
Ionuț – tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
7. Șandor
Andreea– tehnică decorativă: instalație, materiale nonconvenționale;
8. Manolache
Adina– tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
9. Mihai
Diana – tehnică pictură: acrilice;
10. Olteanu
Mădălina – tehnică mixtă: acrilice, pastel, liner, tuș;
Astefl,
elevii au ales 70% să utilizează tehnici clasice, tradiționale artelor plastice
și decorative
30%
din elevi realizeză instalații/machete nonconvenționale.
Această etapă s-a desfășurat normal, elevii avănd subiecte interactive, tehnici
inovative urmând astfel dezvoltarea competențelor, a deprinderilor și a priceperilor elevilor
noștrii, ca rezultat al performaței școlare,a prevenției eșecului școlar și a absenteismului școlar.
·
Activitatea 5
Poate
cea mai plăcută și mai emoționantă parte a proiectului este cea de-a cincea și
anume expoziția, fiind cea care ajută la analiza și interpretarea rezultatelor
de performaţă a elevilor clasei a XII-a Arte față de comunitatea locală.
Diseminarea
acetei etape s-a realizat prin discuții libere, feedback-ul fiind unul pozitiv,
dar și prin articolele din presa locală care relatează experiența acestei
expoziții.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu